Waarom ik geen bloemenmeisje werd, Renate Stoute.

Aangeboden: Waarom ik geen bloemenmeisje werd, Renate Stoute. Prijs: € 4,00

Waarom ik geen bloemenmeisje werd, Renate Stoute.
In goede staat.
Renate Stoute blikt terug op haar kindertijd, toen ze de
lagere school bezocht in Haarlem. Een kindertijd die
geen zoete herinneringen oproept. Waarom ik geen
bloemenmeisje werd is het wat trieste verslag van een
schoolreünie in Haarlem, de reis ernaartoe en de
dwaaltocht door de stad, op zoek naar de plek waar de
school eens stond. In plaats van een weerzien wordt het
een eenzame avond vol herinneringen en associaties,
opgeroepen door pleintjes, gebouwen en plaatsen die oud
verdriet naar boven halen.

De 47-jarige transseksueel Suzanne Bender besluit in een
impuls de reünie te bezoeken van haar Haarlemse lagere
school. Ze is op zoek naar haar verloren jeugd. Haar
bezoek aan haar geboortestad leidt tot een soort
helletocht door de avondlijke en nachtelijke stad,
waarin alle oude frustraties weer de revue passeren. De
reünie bereikt ze niet en aan het eind van de nacht
blijkt er eigenlijk niets veranderd te zijn. Het boekje
bevat een aantal interessante en aardige observaties van
een Haarlemse jeugd in de jaren vijftig en zestig.

Kijk ook eens bij mijn andere advertenties.
meer info


0 reacties:

Een reactie posten

Zoeken op boeken kopen