Indringend boek over rouw en verdriet

Angela Mollers verloor in 2009 haar 19-jarige zoon. Jordy kreeg een fataal auto-ongeluk tijdens zijn werk als soldaat. Zij beschrijft in haar boek op indringende wijze de gebeurtenissen die volgden, het omgaan met het verdriet en over Jordy's mooie leven.
Een indringend boek over rouw en verdriet, waar ook mooie herinneringen een plaats hebben gekregen. Geschreven door een moeder die opmerkte dat haar plek in de maatschappij ook was veranderd.

Te bestellen via de website en de reguliere boekhandel, waaronder ook de bekende internetwinkels.

Over de schrijfster
Angela Mollers werd geboren in 1959 en is getrouwd. Vanuit een eerder huwelijk heeft zij twee zoons. Zij werkt in de zorg, maar was ook als verslaggeefster actief. Toen haar oudste zoon verongelukte, besloot zij haar verhaal op te schrijven. Op indringende wijze wordt een periode van verdriet vertelt, waarbij ook mooie herinneringen aan bod komen.

Dag mam...Over h et mooie, prachtige leven dat er zomaar ineens niet meer was.

Beschrijving
Een halve moeder, zo noemt de schrijfster zichzelf ook wel. Het verliezen van je
kind verandert je niet alleen van binnen voorgoed, maar doet dat ook met de
rest van je verdere leven. Wat er met jou als ouder en de rest van je gezin
gebeurt na zo'n dramatisch gebeuren wordt in dit boek beschreven.
Het is ook een leidraad voor iedereen die zou willen weten hoe je mogelijk om
kan gaan met een gezin die zo'n verlies heeft geleden en welke cliché's je beter
achterwege kan laten. Tevens is het een aanklacht tegen diverse officiële instanties.
Maar bovenal is het een eerbetoon aan een jong volwassene van 19 jaar, die op
11 mei 2009 het zwaarste gevecht van zijn leven niet kon winnen. Doordat een
vreemde zomaar een onverantwoordelijk spel op de weg ging spelen.
Het terugdenken aan die verschrikkelijke periode wordt op in drukwekkende
wijze beschreven, waarbij de privacy die zij voor zichzelf wilde behouden niet
uit het oog wordt verloren.
Het boek eindigt met een liefdevolle herinnering met veel foto's aan het mooie
leven van Jordy.
Het eindresultaat is een aangrijpend verslag van een moeder die zich geamputeerd
voelt door het verlies van haar oudste zoon.


Zomaar wat reacties
Nooit gedacht dat je het kon opbrengen om dit te doen , wat een wilskracht heb jij en een doorzettingsvermogen !!!!! Hoe dubbel het ook is toch wil ik je feliciteren met het boek mijn hoed af voor je . Ik ga vandaag het boek halen en lezen.


Hee Angela, ik heb zojuist je boek uit! Meid wat heb je dat ontzettend goed gedaan. Ik heb hem gelezen met bewondering en emotie!! En ook ik weet niet hoe het voelt, ik weet wel hoe het voelt om die zus te zijn, zoals jou zus.. Wat is het toch allemaal klote hè ! Ik hoop dat veel mensen wat kracht ku nnen halen uit datgene wat jij en hoe jij het hebt opgeschreven.

Woow dit is niet zomaar een boek dat je even in de trein leest. Ik ga hem verder thuis lezen als ik in bed lig, want ik kan mijn tranen niet onder controle houden. Ik heb me nooit gerealiseerd hoe diep die pijn van een ouder kan gaan als je een kind verliest. Mooi geschreven allemaal.

Een kennis schreef: 'Boek binnen, begonnen met lezen, steeds stoppen, emoties schieten alle kanten op'.

Iemand die in de week van Jordy veel aanwezig was, liet weten: 'Lieve Angela Net het boek binnen gekregen. Ik heb een paar bladzijden gelezen maar moest stoppen. Wat heb ik een respect voor jou dat je de Kracht hebt gehad om dit op papier te zetten meis'.

Lieve kaartjes met felicitaties voor het uitkomen van het boek.
Een prachtige bos bloemen, ook met felicitaties voor het boek.

Hartverscheurend. Angela schrijft zo intens dat je als lezer iets beleeft dat je niet wilt beleven. Ik zou voor Angela en voor Jordy willen dat men dit boek koopt en leest! Ondanks de emotie die het oproept die soms teveel wordt, ondanks dat je niet geconfronteerd wilt worden met de grootste angst van elke ouder.

Hey Angela nog even een laat berichtje. Wou je even laten weten dat ik het boek binnen heb ging super snel. Heb net al twee uur lang zitten lezen ( en ik lees nooit !) Echt heel knap gedaan van je compliment!
meer info

0 reacties:

Een reactie posten

Zoeken op boeken kopen